• خانه
  • راه های افزایش سرعت تست زنی

راه های افزایش سرعت تست زنی

راه های افزایش سرعت تست زنی

افزایش سرعت تست زنی در کنکور 1402

راه های افزایش سزعت تست زنی

تست زنی یکی از چالش برانگیزترین توانایی ها برای دانش آموزان کنکوری می باشد. درس خواندن برای کنکور تنها بخشی از موفقیت شما را تضمین می کند، در حالیکه مهم ترین بخش باقی مانده به مهارت تست زنی شما در زمان مناسب اختصاص داده میشود. مهارت تست زنی یک توانابی است که یک شبه به دست نمی آید و مستلزم تمرین حداکثری می باشد.

تست زنی راه و روش مختص خود را دارد که با دانستن آنها می توانید به انواع تست های کنکور پاسخ دهید. در این مقاله به روش‌های افزایش سرعت تست زنی برای کنکور اشاره شده که در ادامه نیز به تمامی نکات  و روش ها ی تست زنی انواع دروس می پردازیم.

 

چطور می‌توانیم سرعت تست زنی خود را افزایش دهیم؟

تنها راه رشد و تکامل شکست می­باشد، شکست پلی به سوی موفقیت­است.

بسیاری از دانش آموزان کنکوری از تست زدن و غلط زدن آن میترسند و با ماندن و خواندن درسنامه و یادگیری تست ها ذهن­شان را تنبل و کند می­کنند. این یکی از بزرگترین اشتباهاته و باید سعی کنید تست بزنین حتی غلط ولی یادبگیرید بعدا که به مشابه آن بر خوردید راحت آن تست را حل کنید، حتی بعضی درس­ها را باید تست تکراری بزنید تا اعتماد به نفس و سرعت تست زنی شما افزایش پیدا کند. در این مقاله روش‌های افزایش سرعت تست زنی برای کنکور را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر در تست زنی مشکل دارید و می‌خواهید سرعت تست زنی خود را افزایش دهید به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید.

 

راه-های-افزایش-سرعت-تست-زنی

 

تست زنی برای کنکور

کنکور جزو آزمون‌های سرنوشت ساز و حیاتی است که در طول زندگی با آن سر و کار دارید. چندین سال درس می‌خوانید و زحمت می‌کشید تا در رشته مورد علاقه و دانشگاه دلخواه‌تان قبول شوید. اما مانعی به نام کنکور سر راه شما قرار دارد که برای رسیدن به آرزوهای خود باید آن را به نحو احسنت پشت سر بگذارید.

برای موفقیت در کنکور و کسب نتایج دلخواه باید مهارت تست زنی را در خودتان افزایش دهید. سرعت و دقت در تست زنی دو عامل تاثیر گذار در موفقیت شما هستند که باید آن‌ها را تقویت کنید. تیم پشتیبانی و آمورزشی سورین در مسیر کنکور و چگونگی موفقیت شما می­تواند خلا های شما را پر کند و به بهترین شکل ممکن موفقیت در کنکور را با تکنیک های منحصر به فرد خود، شما را به رشته و دانشگاه دلخواه­تان برساند.

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از یک جلسه مشاوره رایگان عدد یک را به شماره 09333938062 ارسال کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند، یا میتوانید از طریق صفحه مشاوره کنکور اقدام کنید.

 

راه‌های افزایش سرعت تست زنی

داوطلبان کنکوری برای اینکه بتوانند در رشته مورد نظر قبول شوند باید سرعت تست زنی خود را افزایش دهند و عملکرد کاملتری نسبت به بقیه داشته باشند. در این بخش بهترین راه‌های افزایش سرعت زنی کنکور را به شما معرفی می‌کنیم. تکنیک‌هایی که سرعت تست زنی شما را افزایش می‌دهند عبارت‌اند از:

تیپ سوالات را به خوبی بشناسید

شما باید بدانید که در آزمون کنکور با چه نوع سوالاتی رو به رو خواهید شد. سوالات کنکور سرشار از خلاقیت هستند و سعی دارند که شما را گمراه کنند. باید توانایی خود را بالا ببرید و خودتان را برای اینگونه سوالات آماده کنید. در چنین شرایطی ذهن شما آماده‌ حل سوالات شده و شما می‌توانید با سرعت بیشتری تست بزنید نباید هنگام زدن تست های آموزشی زمان را در نظر بگیرید و سعی کنید سوالات را پاسخ دهید در صورتیکه نتوانستید پاسخ سوال را بیابید ابتدا به جزوه و کتاب درسی خود و در نهایت به پاسخ نامه مراجعه کرده و در صورتیکه تست نکته جدیدی داشت آن را وارد خلاصه نویسی های خود نمایید.

واحد های مطالعاتی خود را تفکیک کنید

در مورد دروس تمرینی که نیاز به تمرین و تست زیادی دارند بیشتر زمان واحد خود را به  تست  زنی اختصاص دهید و برای دروس خواندنی که نیاز به استدلال و حفظ کردن دارند بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به مطالعه اختصاص دهید برای مثال در دروس تمرینی اگر واحد مطالعاتی شما ٩٠ دقیقه ای است باید ٦٠ دقیقه را به تست زنی و بقیه زمان را به مطالعه و برای دروس خواندنی باید ٦٠ دقیقه  را به مطالعه و بقیه زمان را به تست زنی اختصاص دهید.

به صورت مداوم تست بزنید

تست زنی با سایر مهارت های درسی کاملا متفاوت است لزوما باید تست زنی را تمرین کنید تا بتوانید به سرعت بالایی برسید. اکثر دانش آموزان در آزمون‌های کتبی یا شفاهی نمره 20 می‌گیرند اما نوبت به تست زنی که می‌رسد از غافله عقب می­مانند. البته مقصردانش آموز نیست چرا که تست زنی کاملا متفاوت با چیزی است که یاد گرفته‌اند. کاملا آسوده خاطر باشید و نگران نشوید چرا که با تمرین و تکرار می‌توان در تست زنی هم به سرعت بالایی برسید. هر روز ساعت مطالعه و تعداد تست خود را ثبت کرده و سعی کنید هر بار مقدار کمی نسبت به بار قبل پیشرفت داشته باشید تا به تسلط و سرعت کافی در حل تست ها برسید، مقاله راه های افزایش کیفیت مطالعه را هم بررسی کنید نکته های قابل تاملی در آن یافت میکنید.

با توجه به علاقه و استعداد خودتان تست بزنید

آزمون کنکور شامل سوالات متنوع از تمام کتاب‌های درسی است. شما باید اولویت بندی کنید و به سوالاتی که در آن‌ها مهارت دارید پاسخ دهید. در این حالت زمان شما تلف نمی­شود و می‌توانید با سرعت بیشتری تست بزنید تعداد تست مناسب در طول هفته بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تست است که باید بخش زیادی از این تعداد را دروس اختصاصی شما تشکیل دهند شاید در ابتدا محال بنظر برسد اما با یک برنامه ریزی درست و شخصی سازی شده میتوان به آن دست یافت. و با خواندن مقاله برنامه ریزی موفق برای کنکور  می­توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما از منابع کمک آموزشی مناسب استفاده نمایید. کتب کمک آموزشی مناسب سطح شما است که ۲۰٪ از تست های آن علامتدار شده باشد.

تکنیک‌های پیشرفته تست زنی

همیشه نمی‌توان با حل کردن ساده، جواب سوالات را به دست آورد. برخی تکنیک‌های پیشرفته وجود دارند که در افزایش سرعت تست زنی برای کنکور موثر هستند. این تکنیک‌ها راه‌حل‌ها را کوتاه‌تر کرده و کمک می‌کنند در مدت زمان کوتاهی به سوالات پاسخ دهید. تیم پشتیبانی و آمورزشی سورین در مسیر کنکور و چگونگی موفقیت شما می­تواند خلا های شما را پر کند و به بهترین شکل ممکن موفقیت در کنکور را با تکنیک های منحصر به فرد خود، شما را به رشته و دانشگاه دلخواه­تان برساند.

 

افزایش-سرعت-تست-زنی

 

چطور در آزمون کنکور با سرعت بیشتری تست بزنیم؟ 

  1.  نقطه شروع خود را انتخاب کنید، برخی از داوطلبان به ترتیب و اساس چینش سئوالات جواب میدهند و برخی دیگر براساس علاقه و درس ساده تر و مورد علاقه شروع به پاسخگویی میکنند.
    توصیه میشود با درسهای آسانتر و مورد علاقه شروع کنید چون این روش باعث میشود :
    • ضریب امیدواری بالا رود
    • ضریب اعتماد به نفس بالا میرود
    • باعث صرفه جویی در وقت میشود
    • باعث مقابله با هیجان شروع آزمون میشود و به مهار التهاب اولیه می انجامد.
  1. همیشه سعی کنید متن سئوال را به دقت و آرامش تمام بخوانید و بفهمید سئوال از شما چه خواسته است. زیرا با فهمیدن متن سئوال و دقت در آنچه از شما خواسته شده به نیمی از پاسخ دست یافته اید یکی از مهم ترین راهکار های افزایش سرعت تست زنی در کنکور می­باشد.
  2. با پاسخگویی به سئوالات ساده و اجتناب از درگیر شدن با سئوالات دشوار در وقتتان صرفه جویی کنید و سرعت تست زنی خودرا افزایش دهید.
  3. به خاطر داشته باشید در هر درس نمره ای که بابت پاسخگویی به سئوالات ساده یا دشوار به دست می آورید یکسان است پس اول به سئوالات ساده جواب بدهید.
  4. در کنکور فقط سواد شما را نمی سنجند , علاوه بر سواد سرعت، دقت و هوش شما را نیز می سنجند.
  5. همیشه تعداد معدودی از داوطلبان هم فرصت و هم توانایی آن را دارند که به همه سئوالات جواب درست بدهند پس اگر با سئوال یا با سئوالات سخت شدید برخورد كرديد خودتان را نبازید و با آرامش به ادامه پاسخ بپردازید. شاید این سئوال یا سئوالات برای همه سخت باشد.
  6. تستهای موجود در هر آزمونی را می توان به دو دسته تست های سرعتی و تست های قدرتی تقسیم کرد:
    تست های سرعتی معمولا محفوظات، سرعت انتقال و سرعت عمل شما را میسنجد پس حافظه، مهارت و تسلط شما بر دروس مختلف را میسنجد.
    تست های قدرتی برخلاف تست های سرعتی معمولا درک و فهم، قدرت تجزیه و تحلیل، مقایسه، دسته بندی، توانایی به کار بستن، ارتباط دادن، خلاقیت داشتن و سایر لایه های عمیق تر ذهنی را میسنجد.
    به خاطر داشته باشید که در تست های سرعتی معمولا اما نه همیشه اولین حدس صحیح تر میباشد مگر اینکه (شتاب زده عمل کرده باشیم – تمرکز نداشته باشیم – بدنه سئوال را به خوبی نخوانده باشیم )
  7. اشتباه در محاسبات عددی معمولا ناشی از شتاب و عدم تمرکز است, پس شتابتان را کنترل کنید و تمرکزتان را افزایش دهید.
    برای دقت بیشتر سرعت را از دست ندهید، تعادل در سرعت و دقت را بیاموزید.
  8. در تمرینهای تستی که انجام میدهید جوابها را همیشه چک کنید تا از این راه ضریب بی دقتی را کاهش دهید و هم باز آموزی و یادآوری روشهای حل مسئله را درونی کنیم.

 

 

 

افزایش سرعت تست زنی در دروس مختلف و خلا های درصد های کم آزمون های ازمایشی

ریاضی: اگر در ریاضی درصدتان بالا نمیرود میتواند دلایل زیر را دارا باشد :

  1. به روابط مسلط نیستید.
  2. تست کار نکردید یا کم کار کردید .( حداقل ۱۵۰ تا برای هر فصل )
  3. در محاسبات خود بی دقتی میکنید .
  4. سرعت شما در خواندن و حل تست کند است .
  5. یادگیری ناقص بوده و نیاز به مطالعه بیشتر یا فیلم اموزشی دارید.

فیزیک: اگر در فیزیک درصدتان بالا نمیرود میتواند دلایل زیر را دارا باشد :

  1. فرمول ها راحفظ نیستید.
  2. به جای حل مفهومی فقط تکنیک تست زنی حفظ کردید.
  3. در محاسبات خود بی دقت هستید.
  4. سرعت پایین دارید. ( به ماشین حساب اعتیاد دارید ! )
  5. صورت مسئله را برای خود ساده نمیکند.
  6. تست کمی زدید .( هر فصل حداقل ۲۰۰ تست )

شیمی: اگر در شیمی درصدتان بالا نمیرود میتواند دلایل زیر را دارا باشد :

  1.  موازنه ها ، اعداد جرمی و فرمول های شیمیایی رو حفظ نیستید.
  2. تست خیلی کم میزنید. ( حداقل تست هر فصل ۲۰۰ تست )
  3. کتاب درسی را با دقت نخواندید.
  4. جدول تناوبی را حفظ نیستید.
  5. از سوالات شمارشی میترسید و تمرینی برای آن ندارید.

زیست شناسی: اگر در زیست شناسی درصدتان بالا نمیرود میتواند دلایل زیر را دارا باشد :

  1. متن درس را به خوبی متوجه نشدید.
  2. کتاب درسی را حفظ نیستید.
  3. شکل ها را خوب تحلیل نکردید.
  4. بخش های ترکیبی فصل را فراموش کردید.
  5. دفعات مرور کمی داشتید.
  6. تست خیلی کمی زدید. ( هر گفتار حداقل 60 تست)

 

انواع تست زنی که سبب افزایش سرعت تست زنی در هر یک از دروس ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک و شیمی  

تست آموزشی:

چه زمانی بزنیم: بلافاصله بعد از مطالعه.

هدف: یادگیری بهتر.

درصد و زمان: مهم نمیباشد.

روش: تحلیل بلافاصله هر تست.

 

تست تثبیتی:

چه زمانی بزنیم: دو تا سه روز بعد از مطالعه.

هدف: تثبیت بیشتر.

زمان و درصد: مهم نمیباشد.

 

تست سنجشی:

چه زمانی بزنیم: دو هفته یک بار.

هدف: آزمودن شرایط فعلی و تحلیل اشکالات.

درصد: مهم می­باشد.

 

تست زماندار:

چه وقت بزنیم: بعد از مسلط نسبی روی مطالب.

هدف: افزایش سرعت برای رسیدن به زمان استاندارد، پاسخگویی به هر سوال در کنکور.

زمان: مهم است.

نکته: اگر شما در تحلیل آزمون های خود دچا مشکل هستید و نمیدونید که بعد از آزمون و تست های تمرینی چطور تحلیل کنید میتونید مقاله نحوه تحلیل آزمون را مطالعه کنید. حتما از مبحث تحلیل آزمون قافل نشید که بسیار مهم هست.

شما میتوانید با سورینی شدن و ثبت نام در آزمون های ازمایشی سورین هر کدام از تکنیک های گفته شده و تحلیل ریز به ریز آن در هر یک از دروس را اجرایی کرده و موفقیت خود را تضمین کنید. برای استفاده از یک جلسه مشاوره رایگان عدد یک را به شماره ی 09333938062 ارسال کنید یا به صفحه مشاوره کنکور سراسری مراجعه کنید.

اگر سوالی در مورد افزایش سرعت تست زنی دارید و یا نکته ای مدنظر شماست برای ما کامنت کنید.

 

در این مقاله تست زنی در کنکور و روش های افزایش سرعت تست زنی برای کنکور را تحلیل کردیم همچنین تکنیک های کاربردی برای افزایش سرعت تست زنی در آزمون کنکور و آزمونهای آزمایشی را به شما معرفی کردیم استفاده از این تکنیک ها به شما کمک خواهد کرد که بتوانید دقت و سرعت تست زنی خود را افزایش دهید و خود را برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود آماده نمایید. امیدواریم از خواندن این مقاله اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. اگر میخواهید از مقالات بروز ما مطلع شوید اینستا گرام و گروه ما به آدرس surin.academy را دنبال کنید. شما از چه تکنیک هایی برای افزایش سرعت تست زنی خود استفاده می کنید؟ مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان هستیم.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *