• خانه
  • معرفی‌رشته‌ گردشگری

معرفی‌رشته‌ گردشگری

⸦ #معرفی‌رشته‌هآ 🕵🏻‍♀ ⸧
گردشگری🚗 |
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
رشته گردشگری مناسب چه کسانی است؟
گردشگری یکی از مهمترین صنایع خدماتی به شمار می‌آید که زمینه‌ساز توسعه پایدار و افزایش درآمدهای ارزی بسیاری از کشورها در سراسر جهان است و فرصت‌های اشتغال گوناگونی را فراهم می‌کند. گردشگری به دلیل گستردگی در مباحث نظری و تنوع در منابع مطالعاتی و وسعت دانش پایه‌ای، می‌تواند افراد مختلفی را با گرایش‌ها و علاقه‌مندی‌های گوناگون به خود جذب کند. به عنوان مثال افرادی که زمینه‌های علمی و اطلاعاتی در حوزه‌های تاریخ، فرهنگ، جغرافیا، معماری، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، زمین‌شناسی و… دارند، امکان کسب موفقیت بیشتری دارند.
با این حال، رشته گردشگری می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به درک تفاوت‌ها و شناخت آن‌ها در مقیاس‌های ملی و بین المللی، جذاب و مفید باشد. هم‌چنین، این رشته برای آن دسته از افرادی مناسب است که با موضوعات سفر و برنامه‌ریزی آن، تدارک تورهای مسافرتی، آشنایی با میراث فرهنگی و صنایع دستی سروکار دارند. علاوه بر این، مجموعه خدماتی که شامل ارزش افزوده‌ برای مسافران، گردشگران و سفر آن‌ها باشد، پیرامون رشته گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _👩🏻‍🎓📚
⟨کدام دروس دوره دبیرستان در رشته گردشگری بیشتر کاربرد دارند؟⟩
از آن‌جایی که گردشگری یک مبحث علمی میان رشته‌ای است، بسیاری از مباحث و دروس گوناگون می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت در این رشته تحصیلی باشند. دروسی مانند تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، آشنایی با طبیعت و علوم طبیعی، زبان‌های خارجی، باستان‌شناسی، معماری، کشاورزی و … می‌توانند زمینه‌های خوب و مطلوبی در راستای توسعه‌ مهارت‌های فردی در رشته‌های گردشگری قلمداد شوند.
هم‌چنین، اطلاعات عمومی در زمینه‌های کشورها و تاریخ ملل و فرهنگ جوامع یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای اساسی است که می‌تواند در آینده شغلی افراد در بخش گردشگری سبب تمایز فردی و توسعه برند تجاری شود.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _📝🎓
⟨گرایش‌های رشته گردشگری برای ادامه تحصیل چه هستند؟⟩
رشته گردشگری در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با پذیرش دانشجو امکان ادامه تحصیل را به علاقه‌مندان این رشته می‌دهد. رشته گردشگری در مقطع کاردانی با گرایش «کاردانی حرفه‌ای گردشگری» این فرصت را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.
هم‌چنین در مقاطع کارشناسی، در گرایش «مدیریت گردشگری» نیز امکان ادامه تحصیل فراهم است و در مقطع کارشناسی ارشد، دو گرایش برای ادامه تحصیل وجود دارد که شامل «مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی» و «مدیریت جهانگردی گرایش برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی» است. در نهایت در مقطع دکتری، با گرایش «مدیریت گردشگری»، افراد می‌توانند در بالاترین مقطع به تکمیل تحصیلات خود در این رشته اهتمام ورزند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _📚🎓
⟨مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته گردشگری چه هستند؟⟩
گردشگری به دلیل میان‌رشته‌ای بودن، دروس مهم بسیاری در مقاطع مختلف دارد که به تفکیک مقاطع در زیر فهرست شده است:
▫️کاردانی
▫️بازاریابی و فروش در صنعت گردشگری
▫️ برنامه‌ریزی و عملیات گشت‌های مسافرتی
▫️ تاریخ (ایران و جهان: قبل و بعد اسلام)
▫️ جغرافیای ایرانگردی و جهانگردی
▫️حسابداری
▫️(+) زبان خارجی،شناخت صنعت گردشگری
▫️ قوانین و مقررات جهانگردی
▫️فناوری اطلاعات و ارتباطات
▫️معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *