• خانه
  • معرفی‌رشته‌ حفاظت‌اطلاعات

معرفی‌رشته‌ حفاظت‌اطلاعات

#معرفی‌رشته‌هآ 🧾
#حفاظت‌اطلاعات 🧑🏻‍💻🔒
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
رشته حفاظت اطلاعات به فرایندها و ابزارهایی که برای محافظت از اطلاعات حساس در کسب و کار در برابر اصلاح ، اختلال ، تخریب و بازرسی طراحی شده اند ، اشاره دارد و یکی از زیر مجموعه های کنکور تجربی می باشد.
در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارید باید در دانشگاه های دولتی روزانه پذیرش شوید . اگر یک حادثه امنیتی رخ دهد ، متخصصان حفاظت اطلاعات در کاهش تأثیر منفی این حادثه نقش دارند . توجه داشته باشید که اطلاعات می توانند الکترونیکی یا فیزیکی ، ملموس یا نامشهود باشند .
تمرکز اصلی در حفاظت اطلاعات ، محافظت از محرمانه بودن ، یکپارچگی و عدم دسترس بودن اطلاعات می باشد. امنیت اطلاعات از طریق یک فرآیند ساختاری مدیریت ریسک حاصل می شود که اطلاعات ، دارایی های مرتبط و تهدیدات ، آسیب پذیری و تأثیر دسترسی غیرمجاز را شناسایی می کند ، خطرات را ارزیابی می کند ، در صورت کاهش سرعت ، کنترل های امنیتی را انتخاب ، طراحی و پیاده سازی می کند ، فعالیت ها را نظارت می کند و تنظیماتی را برای رسیدگی به هرگونه مسائل ، تغییرات یا پیشرفت های جدید انجام می دهد
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _📇🧑🏻‍💻
⟨شخصیت های مناسب شغل کارشناس امنیت اطلاعات⟩
در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.
به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _📇❤️
⟨آینده شغلی و بازارکار متخصص امنیت اطلاعات⟩
از آنجا که فناوری اطلاعات تقریبا در همه سازمان ها نفوذ کرده است، بخش امنیت اطلاعات نیز در آنها بسیار مهم و حیاتی است. متخصص امنیت اطلاعات می تواند در بیشتر سازمان ها و شرکت ها مشغول به کار شود
به عبارت دیگر، هر کجا که شبکه و کامپیوتر است، امنیت آن هم مطرح می باشد. حالا اگر تعداد کامپیوترها و گسترش شبکه کامپیوتری بیشتر باشد، موضوع امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار می گردد. به همین علت وقتی صحبت از امنیت کامپیوتری به میان می آید به صورت پیش فرض مسئله امنیت شبکه مطرح می شود. لذا بسیاری از متخصصین شبکه در حوزه امنیت مشغول به کار شده اند
با توجه به توسعه روز افزون سیستم های کامپیوتری در کشور و استقبال هرچه بیشتر مردم، شرکت ها و سازمان ها برای بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات، لذا نیاز به استخدام متخصصین مربوطه از جمله مهندس شبکه یا متخصص امنیت بیشتر می شود.
در حال حاضر بسیاری از متخصصین امنیت در بخش دوربین های مدار بسته اقدام به برپایی کسب و کار کرده اند و بازار نیز استقبال خوبی از این فناوری جدید نموده است. نیروی پلیس، شهرداری، سازمان های امنیتی و نظامی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و بسیاری از شرکت ها و ساختمان های اداری و تجاری از جمله مشتریان این شرکت ها می باشند. اگر شما نمی توانید یا نمی خواهید شرکت جدیدی تاسیس کنید می توانید در یکی از این شرکت ها درخواست استخدام دهید.
برخی از متخصصین امنیت اطلاعات نیز در پلیس فتا که وظیفه کنترل و نظارت بر فضای مجازی کشور را دارد استخدام می شوند که البته فرایند خاص خود را دارد.
شما به عنوان کارشناس امنیت اطلاعات می توانید در وزارتخانه ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی و یا بانکها و موسسات پولی و مالی کار کنید و از اطلاعات سرور و شبکه آنها محافظت نمایید.
بعضی دیگر از افراد به عنوان متخصص امنیت با شرکت های نرم افزاری برای تولید قفل نرم افزاری یا سخت افزاری همکاری می کنند. این قفل ها باید طوری طراحی شود که هر شخصی به راحتی نتواند آن را اصطلاحا بشکند و برنامه نرم افزاری را کپی و تکثیر کند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _👩🏻‍🎓🏫
⟨دانشگاه های کارشناسی ارشد اطلاعات و حفاظت اطلاعات⟩
پذیرش دانشجو در این رشته فقط برای دانشگاه جامع امام حسین (ع) و فقط از میان برادران انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *