• خانه
  • اهمیت تغذیه در افراد کنکوری

اهمیت تغذیه در افراد کنکوری

اهمیت تغذیه در افراد کنکوری

🍒 اهمیت تغذیه کنکوری ها

برخی خانواده ها و یا حتی خود کنکوری ها این تصور غلط را دارند: کسی که در آزمون سراسری رتبه خوبی می‌آورد دائم باید درس بخواند فقط درس بخواند و درس و موفقیت تنها به درس خواندن بستگی دارد و یا خیلی از دانش آموزان تصور می‌کنند در دوران کنکور فقط باید درس بخوانند و با غذا خوردن و ورزش کردن و استراحت کردن وقتشان را از دست می‌دهند و از اهمیت تغذیه کنکوری ها غافل هستند.

این موضوع که کسی که خواهان موفقیت در کنکور است باید تلاش کند کاملا درست است اما این تصور که موفقیت فقط به درس خواندن است نه!

عواملی برای درس خواندن اصولی دخیلند که حتی خیلی از خانواده ها و کنکوری ها، در دوران کنکور حتي آن را در برنامه ی اصلاح نمی‌گذارند.

برای مثال تغذیه ی اصولی و سالم! اغلب کنکوری ها به این موضوع توجه زیادی نمی‌کنند.

یا واضح تر بخواهیم بگوییم دغدغه مهمی برایشان در این دوران نیست. چرا؟

زیرا دانش آموز از اهمیت تغذیه و مواردی امثال این مورد مثل سبک زندگی، زمان استراحت، ورزش کردن و… در دوران کنکور آگاهی کافی ندارد و نمی‌داند چه تاثیراتی بر روی یادگیری دارند.

که البته بر این مورد اغلب والدین بیشتر باید تمرکز کنند و بر سلامت فیزیک فرزندشان نظارت کافی را داشته باشند.

بنابراین بهتر است در این دوران از برنامه غذایی سالمی استفاده کنید تا علاوه بر افزایش قدرت ذهنی و تقویت یادگیری، به شادابی و تقویت حافظه شما نیز کمک کند.

تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا هرآنچه که باید در مورد تغدیه کنکوری ها بدانید را باهم بخوانیم👇🏻

 

🍒 تغذیه مناسب کنکوری ها

تغذیه کنکوری ها یکی از مهم ترین مطالبی هست که همه داوطلبان باید برای موفقیت در کنکور به آن توجه کرد. داوطلبان اگر به تغذیه خود اهمیت ندهد انرژی کافی برای مطالعه نداند و نمیتوانند برنامه های مطالعاتی خود را انجام دهند. آکادمی سورین برای کمک به داوطلبان عزیز پادکست مقاله را برای استفاده شما قرار داده تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

🍒 تغذیه در دوران کنکور چه اهمیتی دارد؟

  • تامین انرژی: تغذیه ی مناسب تاثیر بسزایی در یادگیری مطالب دارد. دانش آموزی که قصد مطالعه اصولی در روز را دارد نیازمند انرژی است که این انرژی را از طریق ویتامین ها، گلوکزها، آب، مواد معدنی و لیپیدها به دست می آورد که این مواد را با مصرف صحیح غذاهای مختلف میتوان به راحتی به دست آورد و انرژیمان را در حد تعادلش نگه داریم.
  • کاهش اضطراب و استرس: غذاهایی که دارای امگا۳، ویتامین، منیزیم، پتاسیم و اسید چرب می‌باشند در کاهش استرس نقش مهمی دارند.

غذای پیشنهادی: سیب و شیر، شب ها قبل از خواب 

  • تقویت حافظه: تغذیه مناسب باعث می‌شود حافظه ی فرد تقویت شود و با کمترین حد خستگی به یادگیری موفق می‌پردازد.

غذای پیشنهادی: غذاها و موادی که دارای ویتامین c می‌باشند.

  • سدی برای کم خونی: همانطور که میدانید کم خونی باعث خستگی در فرد میشود و دانش آموز دیگر نمی‌تواند بر روی مطالعه اش تمرکز کافی را داشته باشد.

غذای پیشنهادی: غذاهایی که دارای گوشت، حبوبات و … میباشند‌.

برای این که این تعادل انرژی، حافظه و گردش خون حفظ شود می‌توانیم از برنامه تغذیه مناسب استفاده کنیم.

در این باره میتوانید از مشاوران تغذیه کمک بگیرید.

✨ آکادمی سورین علاوه بر ده ها خدمات دیگری که به شما عزیزان ارائه می‌کند، با مشاور تغذیه ی حرفه ای و متعهدی که دارد شما را در مسیر رسیدن به هدفتان و موفقیت یاری می‌کند.

جهت ارتباط با مشاورین ما عدد یک را به شماره 09333938062 ارسال کنید و یا برای مشاور تحصیلی و اطلاع از خدمات کامل آکادمی به بخش مربوطه مراجعه کنید.✨

 

🍒 برنامه تغذیه مناسب برای کنکوری ها

داوطلبان کنکور، باید انرژی لازم برای درس خواندنشان را تامین کنند تا وسط راه خسته نشوند و انرژیشان نیفتد.

خیلی از دانش آموزان و والدینشان به این موضوع خوشمزه ی داستان توجهی ندارند و یا اشتباه برنامه ریزی می‌کنند.

بریم که باهم اصول یک رژیم غذایی مناسب و سالم برای دوران کنکور را بررسی کنیم:😋👇🏻

 

🍒 تغذیه کنکوری ها شامل چیست؟

🍳صبحانه

صبحانه یکی از مهم ترین و موثر ترین وعده های غذایی است که به‌ هیچ وجه نباید از آن غافل شد.

هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین صبحانه باشد. برای صبحانه از مواد مقوی و سالم استفاده کنید نه سنگین و صرفا برای رفع سیری!

موادی با ارزش غذایی بالا مثل شیر، کره، خامه، پنیر، حلوا ارده، شیره ی انگور و یا خرما، نیمرو، گردو، بادام و سایر مغزی جات.

این مواد سنگین نیستند و با توجه به اینکه سراسر قوت است باعث می‌شود انرژی شما را تا زمان مصرف وعده بعدی تامین کند.

سعی کنید از مربا، نوتلا و… استفاده نکنید زیرا مواد غالب تشکیل دهنده این غذاها گلوکز میباشد و گلوکز گرچه برای مغز مفید است اما زود هضم می‌شود و باعث می‌شود فرد زود به زود گرسنه شود.

🍔ناهار

برای ناهار ترجیحا از غذاهای چرب مانند: غذاهای سرخ کردنی، خورشت ها و…. استفاده نکنید.

سعی کنید برنج هم بیش از ۱۰ قاشق نخورید.

تعداد مجاز قاشق برای ناهار بین ۷تا ۱۰ قاشق میباشد.

🍝شام

ترجیحا از غذاهای نونی و سبک تر مثل کوکو، کتلت، املت و…. استفاده کنید. دیگه اگه سالاد رو جایگزین کنید که عالیه 😋🥗

یه پیشنهاد مناسب دیگه برای شام مرغ آب‌پز.🍗

درهر صورت یادتون نره که برای شام:

⛔خوردن برنج ممنوع⛔

🚫خوردن آب بین غذا ترجیحا ممنوع🚫 —–> چرا؟ چون حجم معده رو الکی پر میکنه.

 

🍒 بهترین تغذیه برای کنکوری ها در هنگام درس خواندن

وسط درس خواندن، خوردن میان وعده را فراموش کنید مخصوصا که میان وعده هایی که اکثر دانش آموزان استفاده می‌کنند مفید که نیست هیچ مضر هم هستند!

دانش آموز این تصور را دارد که وقتی با یک بشقاب چیپس و پفک درس بخواند ضرری نداشته و خودش را تشویق می‌کند. در صورتی که این تصور اشتباه است زیرا تمام تمرکز دانش آموز به تمام کردن و طعم آن می‌شود و از درس فاصله می‌گیرد. و حتی اگه اونقد شکمو نباشید که به این موضوع فکر نکنید صدای از حق نگذریم جذابه خورد شدن چیپس و پفک حواسمون را پرت میکند.

میان وعده تان را به چند لیوان آب برای رفع خستگی و گردش خون بهتر محدود کنید.

خب الان سوالی که براتون پیش میاد اینه که ما همیشه شنیدیم بین درس خواندن وقتی را به استراحت و میان وعده اختصاص بدید پس شما گفتید میان وعده نه!

بچه ها توجه کنید این جمله کاملا درسته و ما گفتیم فقط وسط درس خواندن آن هم تنقلات مضر نه!

میان وعده درست، آن است که مغز و ماهیچه های بدن را تقویت و گردش خون ما را بهتر کند و البته بین پارت ها باشد نه همزمان با درس خواندن و وسط درس خواندن!

میان وعده بین درس خواندن هم مانند بقیه چیزها اصول و قواعد خاص خودش را دارد این را فراموش نکنید.

مصرف مواد ویتامینه مانند سفیده تخم مرغ، گوشت، ماهی و … را فراموش نکنید.

میوه‌جات میان وعده های خیلی خوبی هستند، حتما از آن ها استفاده کنید.

چای، قهوه به همراه یک تکه کیک نیز می‌تواند میان وعده مناسبی باشد.

البته!!!! توجه کنید که قهوه از محرک ها است و آن را شب مصرف نکنید.

دوغ نیز خواب آور است از مصرف آن هم در شب پرهیز کنید.

💜👇🏻به نظر شما چه نکته هایی رو من فراموش کردم؟ پایین تو کامنتا برامون بنویس تا بقیه ام استفاده کنن💜👇🏻

 

حالا بریم که باهم دقیق تر ممنوع های مصرف غذا در دوران کنکور را بررسی کنیم:

اهمیت-تغذیه-در-افراد-کنکوری

 

🍒 چه نوع تغذیه ای را کنکوری ها مصرف نکنند؟

داوطلبان کنکور در این دوران آنقدر درگیر این هستند که زمان کم نیارم، چه درسی را در اولویت بگذارم، دروس را تمام کنم و…. به کل از اهمیت تغذیه مناسب غافل می‌شوند.

تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا اصول تغذیه مناسب برای کنکوری ها، بهترین تغذیه برای کنکوری ها و باید و نباید های برنامه تغذیه ای یک کنکوری را باهم بررسی کنیم .

⁉️مواد غذایی ممنوعه

ماده غذایی که استفاده از آن اصلا برای داوطلبان کنکور توصیه نمی‌شود قندهای ساده مانند شکر، مربا، قند، نوتلا، شکلات، نوشابه و…

زیرا با مصرف این مواد گلوکز خون بالا میرود و این افزایش گلوکز نیز باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود. بالا رفتن سطح انسولین در خون نیز باعث می‌شود که فرد دچار خستگی، بی حالی و سردرد شود. به دانش آموزان و داوطلبان آزمون سراسری توصیه می‌شود که بجای این مواد از مواد حاوی فیبر مانند خرما استفاده کنند.

 

🍒 اصول تغذیه مناسب برای کنکوری ها 

برای تغدیه تان هم مثل درس خواندنتان و باقی فعالیت های روزمره تان برنامه ریزی کنید و اصول و قواعدی را برای آن در نظر بگیرید.

نکته اول: اینکه هیچ گاه بین درس خواندنتان غذا نخورید واگر گرسنه شدید، تایم جدا و مجزایی را برایش در نظر بگیرید تا هم استراحت کنید و هم غذا بخورید.

نکته دوم: آنکه بجای اینکه ۳ وعده غذایی پر و سنگین بخورید، وعده های غذایی تان را به ۵ یا ۶ وعده کم حجم تر و سبک تر تقسیم کنید زیرا این کار(افزایش وعده های غذایی)باعث کاهش کلسترول و در نتیجه متعادل شدن سطح قند خون می‌شود.

نکته سوم: از مصرف غذاهای پر حجم و سنگین بپرهیزید زیرا غذاهای سنگین باعث می‌شوند دانش آموز خواب آلود و خسته شود و در نتیجه نتواند درس بخواند.

نکته چهارم: از موادی مانند آبمیوه، میوه، شیر و موادغذایی هایی که حاوی ویتامین B میباشند به عنوان میان وعده استفاده کنید.

نکته پنجم: شخصی ک استرس دارد ممکن است به بیماری های گوارشی چون یبوست، معده درد و نفخ شکم دچار شود.

چرا؟ چون استرس و اضطراب باعث تشدید بیماری های گوارشی می‌شود.

راه درمان چیست؟

در این مواقع از سبزیجات و میوه استفاده کنید زیرا هم در رفع این مشکل تاثیر بسیار زیادی دارد و هم اینکه باعث کاهش تمایل به شیرینیجات می‌شود.

 

🍒 دمنوش مناسب برای کنکوری ها

 

دمنوش-برای-کنکوری-ها

 

ما در این قسمت یک دمنوش مناسب جهت کاهش استرس و اضطراب کنکور همچنین افزایش تمرکز و آرامش به شما پیشنهاد میدهیم.

طرز تهیه و استفاده دمنوش: این دمنوش مناسب کسانی است که هیچ گونه بیماری ندارند. یک قاشق و نیم از مخلوط گیاهانِ اسطوخودوس، گل گاو زبان و بادرنجبویه را داخل یک و نیم لیوان آب ریخته و جوشانده شود. بعداز بخار شدن یک سوم از این دمنوش مخلوط را از صافی رد کنیم و با نبات هم بزنید و ۳۰ دقیقه قبل از خواب آن را میل کنید. (در این مبحث از دمنوش بابونه و چای  سبز نیز میتوان استفاده کرد.)

پ.ن: این راه یکی از راه های مناسب جهت افزایش آرامش و تمرکز است که برخی افراد به جای این کارها دست به کارهایی نامعقول می‌زنند. مانند مصرف قرص ریتالین که بسیار خطرناک و مضر هست که در این باب میتونید مقاله عوارض مصرف قرص ریتالین را مطالعه فرمایید.

 

مصرف-قهوه-برای-کنکوری-ها

 

🍒 از مصرف قهوه در روزهای آخر کنکور پرهیز کنیم

یکی از راه های افزایش هوشیاری در بین دانش آموزان که بسیار رواج پیدا کرده است مصرف قهوه میباشد. مصرف قهوه اگر متعادل باشد و بیش از حد نباشد می‌تواند باعث افزایش یادگیری، افزایش تمرکز و سطح هوشیاری شود. همچنین قهوه روی بینایی نیز اثر مثبت دارد. از آنجا که داوطلبان کنکور مدام مشغول مطالعه هستند مقداری ضعیفی چشم طبیعی است اما برای تقویت بینایی علاوه بر هویج و آب هویج میتوان از قهوه نیز استفاده کرد پس نمیتوان منکر فوایدش شد.

اما! اگر مصرف قهوه و مواد کافئین دار بیش از حد باشد نه تنها فایده داشته و بر روی یادگیری فرد اثر میگذارد، بلکه نتیجه عکس می‌دهد. نه تنها باعث کاهش اضطراب و استرس نمی‌شود بلکه باعث استرس و تنش نیز می‌شود و باعث کاهش تمرکز فرد میشود.

از دیگر مضرات مصرف بیش از حد قهوه میتوان به افزایش ضربان قلب اشاره کرد. بنابراین در مصرف مواد کافئین دار تعادل را حفظ کنید و از مصرف آن ۴بعد از ظهر به بعد بپرهیزید.

 

🍒 بهترین تغذیه برای کنکوری ها چیست؟

 

بهترین-تغذیه-برای-کنکوری-ها

 

به نظر من هرچیزی رو که نخوندین تو این مقاله عیب نداره ولی از این لیست یه کپی بگیر تو دفترچه یادداشتت که قراره خیلی بهت کمک کنه، یه لیست کامل ااز چیزهایی که خوبه بخورید با تنوع بالا بزن بریم!

تنقلات: انواع مغزها مثل مغز گردو، مغز بادام و…

کسانی که دنبال کلسیم، فسفر و آهن هستید حتما از بادام استفاده کنید.

نکته: بادوم زمینی جزو مغزها به حساب نمی آید و از دسته ی حبوبات است.

شکلات تلخ: شکلات ۷۵٪ به بالا سرشار از آهن، فیبر و منیزیوم میباشد.

فواید: باعث عملکرد مطلوب گردش خون، تعدیل عملکرد قلب، تقویت حافظه.

این نوع شکلات هم کافئین و هم فئوبرومین دارد و به همین دلیل باعث می‌شود که نسبت به قهوه کارآمد تر باشد😋

وعده غذایی:

  • ماهی: ماهی به دلیل غنی بودن از مواد معدنی و داشتن امگا ۳ یکی از بهترین گزینه ها برای یک برنامه غذایی کامل و سالم میباشد.
  • تخم مرغ: تخم مرغ دارای ویتامین B12 میباشد که فقط در حیوانات وجود دارد. این ویتامین برای جذب انرژی در بدن انسان کافی میباشد.
  • برگ سبز تیره: همه ی برگ های سبز تیره دارای ویتامین k می‌باشند که در بدن رابط های عصبی جدید می‌سازد.
  • کلم بروکلی: تاثیر بسیار زیادی برروی عملکرد مغز دارد اما انرژی زا نیست.
  • ماست: ماست به عملکرد گوارش و عملکرد سیناپس های عصبی کمک می‌کند. با اینکه خواب آور است اما فواید زیادی که دارد آن را به گونه ای می‌پوشاند.

    میوه:

    • مو: دارای پتاسیم و قند طبیعی.
    • انگور: سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و رسوراتول میباشد و در نتیجه باعث تقویت عملکرد حافظه می‌شود.
    • پرتقال: دارای ویتامین c.
    • سیب: کاهش اضطراب.
    • انبه: چربی و قند لازم.

    نوشیدنی:

    • آب: جزو مهم ترین و معدود ترین موادی است که زیادش کم است و هرچقد میتوانید بیشتر ازش استفاده کنید. ۷۰ درصد بدن ما را آب تشکیل داده است و مشکلاتی همچون سردرد، حساسیت به نور، حساسیت به صداها، کند شدن واکنش ها و…. از عوارض کم آبی است. روزانه ۸ لیوان آب بخورید تا سالم بمانید!
    • دمنوش: استفاده از دمنوش می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای و قهوه باشد.
      1. دمنوش زعفران: نشاط آور.
      2. دمنوش نعنا: افزایش تمرکز.
      3. دمنوش مریم گلی: کاهش استرس و اضطراب و همچنین افزایش تمرکز منطقی.

     

    تغذیه-سالم-برای-کنکوری-ها

     

    🍒 تغذیه سالم برای کنکوری ها

    تا اینجای مقاله براتون از ویژگی های یک برنامه غذایی سالم گفتیم. حالا بریم که باهم چندتا نکته بخونیم که با کمک اونا میتونیم یه تغذیه سالم کامل داشته باشیم:

    1. از مصرف شیر در این دوران غافل نشوید. حداقل روزی یک لیوان شیر بخورید. چه بهتر که یک لیوان صبح و یک لیوان عصر بخورید چرا که باعث ایجاد آرامش در دانش آموز می‌شود.
    2. آب فراوان بخورید زیرا که نوشیدن آن و تامین آب مورد نیاز بدن باعث رهایی و حداقل کاهش  خستگی، افسردگی و کسالت دانش آموز می‌شود.
    3. مصرف قهوه، مواد کافئین دار و انرژی زا را در این دوران به حداقل برسانید.
    4. از هرم غذایی استاندارد استفاده کنید. با رعایت متعادل از همه ی گروه های غذایی آن میتوانید تغذیه ای متنوع داشته باشید و همچنین تمام نیازهای بدنتان را تامین کنید.
    5. مصرف غذاهای سنگین و پر حجم و چرب ممنوع! غذاهایی که حجیم هستید و خیلی چرب هستند باعث پر شدن معده می‌شود و گاهی نیز ممکن است در خواب دانش آموز اختلال ایجاد کند.
    6. از برنج، نان، سیب زمینی و حبوبات در این دوران استفاده کنید چرا که این مواد باعث میشوند اگر شخص دچار افت قند خون شده باشد آن را با قند کربوهیدرات هایی که به تدریج وارد خون می‌کنند جبران کنند.
    7. مصرف لبنیات باعث کاهش استرس و همچنین ایجاد آرامش می‌شود پس از مصرف آن غافل نشوید.
    8. ترکیب عسل یا خرما با شیر فوق العاده است! زیرا با تزریق انرژی به دانش اموز باعث افزایش شادابی و در نتیجه کاهش استرسش می‌شود.
    9. از مشاور تغذیه و یا فردی مجرب کمک بگیرید.

    با ثبت نام در سورین میتوانید پشتیبانی ۲۴ساعته ی مشاور تغذیه حرفه ای مارا علاوه بر ده ها خدمات دیگرمان داشته باشید و از آن بهره بگیرید.

    جهت اطلاع از شرایط ثبت نام و یک جلسه مشاوره رایگان عدد یک را به شماره 09333938062 ارسال کنید یا به صفحه مشاوره کنکور مراجعه کنید.

     

    تغذیه-مناسب-برای-روز-کنکور

     

    🍒 تغذیه مناسب برای روز کنکور

    همانطور که دوران کنکور مهم است و تغذیه در آن دوران اصول و قواعد خاص خودش را دارد یکسری باید ها و نبایدها هم برای دقیقا روز کنکور داریم که اگر آن را رعایت کنیم به آرامش و تعادل بدنی و مغز ما سر جلسه کنکور بسیار کمک میکند.
    بریم که باهم اصول تغذیه قبل از کنکور و تغذیه مناسب برای شب کنکور را بررسی کنیم. 👇🏻⁉️

    🍒 تغذیه قبل از کنکور

    دانش آموز عزیزی که فردا کنکور داری و الان دچار افکاری مثل باقی داوطللبین کنکور شدی که هرچیزی که خواندم فراموش کردم، من هیچ امیدی ندارم، مطالب از ذهنم به کل پریده اند و… بخاطر همین منابع آموزشی را دور و برتان ریخته و مدام در حال مرور هستید.
    نکته اول: اگر این موضوع را قبول کنید که همه مانند شما هستند و شما تنها نیستید خیلی از استرس شما کم میکند.
    نکته دوم: اینکه مرور دروس دیگر برای شما در روز قبل کنکور تاثیری ندارد ولی تغذیه مناسب در شب کنکور میتواند تاثیر خیلی زیادی برای تامین انرژی و تعادل بدنی شما و تقویت حافظه تان سر جلسه داشته باشد حتی خوردن صبحانه.

    صبحانه روز قبل کنکور

    اگر عادت به خوردن صبحانه نداشته باشید و فقط روز کنکور این کار را انجام بدهید حالت تهوع خواهید گرفت و اگر نخورید هم انرژیتان خیلی زود میفتد پس سعی کنید حداقل یک روز قبل کنکور این عادت را ایجاد کنید و صبحانه تان را کامل بخورید.
    روز قبل از کنکور سعی کنید سحرخیز باشید و حتی خودتان نان داغ داغ بگیرید و صبحانه ای که به آن علاقه دارید را بخورید، حتی اگر ارزش غذایی زیادی نداشته باشد اما از ارزش صبحانه غافل نشوید.
    آن روز روزشمااست. از خانواده بخواهید تا صبحانه مورد علاقه شما را برایتان تهیه کنند. وگرنه این فرصت را که از دست بدهید دیگه شاید کم پیش بیاد فرصتی که خانواده انقد گوش به فرمان شما باشنا خود دانید.😁🙈

    ناهار روز قبل کنکور

    گفتم که امروز روز شماست.
    از خانواده بخواهید اگر امکانش هست ناهار آن روز را در محیطی که دوست دارید و آن چیزی که دوست دارید تهیه کنند.
    برای مثال میتوانید از خانواده بخواهید تا آن روز به یک غذاپزی یا رستوران رفته و غذای مقویی که شماهم آن را دوست داشته باشید را بخورید مانند جوجه کباب، چلو کباب، ماهی، ماهیچه و….
    حدالامکان از برنج استفاده کنید آن روز و فراموش نکنید که ۱ به بعد نباید ناهار بخورید آن روز.
    خب خب خب حالا نوبت آن است که بریم باهم خوراکیای شب کنکور و روز کنکور را بررسی کنیم

    🍒 تغذیه مناسب برای شب کنکور

    شام روز قبل از کنکور

    برای شام در شب کنکور بهتر است که از خوردن غذاهای سنگین و پرحجم پرهیز کنید
    چرا؟ مگه نگفتید امروز روز ماست؟☹
    الان دلیلشو بهتون میگم، غذاهای سنگین باعث افزایش ترشح اسید معده میشوند و وقتی که بدنتان بر اثر استرس زیاد، کورتیزول اضافه بر سازمانی ترشح میکند این اسید معده باعث ترش کردن شما و در نتیجه حالت تهوع و در مواردی منجر به بالا آوردن شما میشود.
    پس پرخوری و زیاده روی ممنوع🚫

    سعی کنید ساعت ۸ به بعد غذا نخورید. تا بتوانید زودتر بخوابید و انرژی کامل را برای فردا جذب کنید.
    بهترین پیشنهاد برای شام شب کنکور یک سیخ جوجه کباب کم چرب و بدون برنج است. مقوی و سبک🍗🤌🏻
    قبل از خواب هم یک لیوان دمنوش حتما بخور تا آرامش بگیری و استرس را کاهش دهد.

    صبحانه روز کنکور

    هرچی تا الان رعایت کردید به کنار رعایت این یه مورد به کنار انقد که مهمه.
    دوست عزیزم اگر به صبحانه خوردن عادت نداری به زور زیاد صبحانه نخور فقط برای اینکه کنکور داری، به اندازه ای که میلت میرود و توانش را داری صبحانه بخور.
    ✨ از مواد با طبع سرد دوری کنید. (در صورت خوردن پنیر حتما در کنارش از گردو یا زیره استفاده کنید)
    ✨ نوشیدنی های متفاوت ممنوع× (شیر و آبمیوه نخورید) و فقط یک لیوان کوچک چای یا قهوه و نسکافه (البته اگر تپش قلب ندارید!)
    ✨ بهترین نان برای صبحانه، نان سنگک است که اندازه ی آن یک ششم یک نان باشد کافی است.
    ✨ تخم مرغ نخورید.
    ✨ از مواد مقویی مانند خرما، شیره انگور یا خرما، عسل، کره بادام زمینی، حلوا ارده و… استفاده کنید.
    ✨ مربا و نوتلا نخورید زیرا قند غیر طبیعی هستند.
    ✨ چایتان را حد الامکان با عسل یا خرما بخورید.
    ✨ مصرف شکلات صبحانه ممنوع
    ✨ خوردن کیک و شیر کاکائو ممنوع

     

    بهترین-و-تاثیر-گذار-ترین-تغذیه-برای-کنکوری-ها

     

    🍒 سر جلسه کنکور چه چیزی بخوریم؟

    به عنوان میان وعده سر جلسه کنکور هم از خوراکی هایی مانند شکلات، آبمیوه، بیسکوئیت و کیک و هرماده دیگری که قند طبیعی ندارند استفاده نکنید و به جای آن ها از مویز، کشمش، خرما و گردو، سیب و موز استفاده کنید.
    همچنین به جای آبمیوه یک بطری آب خنک همراه داشته باشد که میتواند مقداری با عسل شیرین شده باشد.

    ✨ اگر شما هم سوالی در این خصوص دارید که من فراموش به ذکر آن شدم سوالتان را در قسمت پایین کامنت کنید. من آن را میخوانم و فورا به شما پاسخ خواهم داد✨

    💜✨تیم سورین برای شما آرزوی موفقیت دارد.✨💜

     

    سوالات متداول

    بهترین تغذیه برای کنکوری‌ها چیست؟

    شاید در نگاه اول این پرسش آخرین دغدغه‌ی داوطلبان کنکور باشد، اما کافی است به تأثیر تغذیه برای شب کنکور نگاهی بیندازیم. در این مقاله به بررسی کامل تغذیه مناسب برای کنکوری ها میپردازیم.

    بهترین و تاثیر گذار ترین تغذیه برای کنکوری ها را در کدام خوراکی‌ها پیدا کنیم؟

    نکته‌ی بسیار مهم در تغذیه برای کنکوری‌ها حفظ تنوع غذایی است. بسیاری از داوطلبان، به‌بهانه یا از ترس کمبود وقت یا بی‌توجهی، تنوع غذایی را رعایت نمی‌کنند. در مقاله فهرستی برای‌تان می‌آوریم از خوراکی‌هایی که می‌تواند بهترین عملکرد را برای ذهن شما به همراه داشته باشد.

    آیا تغذیه برای کنکوری ها مهم هست ؟

    در واقع می توان گفت رعایت نکات تغذیه ای نیز جهت مطالعه مفید کنکوری ها و همچنین موفقیت در آزمون بسیار حیاتی می باشد.

     از مصرف چه مواد غذایی باید در دوران کنکور پرهیز کرد؟

    کنکوری های عزیز باید از مصرف چای، قهوه، کاکائو، شیرکاکائو در مقادیر زیاد، نمک فراوان و مواد غذایی دارای نمک بسیار، مانند چیپس، پفک، چوب‌شور و نوشیدنی‌های گازدار، ادویه‌ی فراوان مانند فلفل و خردل، مواد غذایی سرخ‌شده و پرچرب پرهیز کنند.

    شب قبل آزمون کنکور تغذیه دانش آموز به چه صورت باشد؟

    فرد باید به ‌مانند روزهای گذشته، ٣ وعده اصلی و ٣ میان وعده را در طول روز مصرف کند. و وعده شام را بهتر است به ساعات پایانی شب منتقل نکند و از غذاهای سنگین و پرچرب مانند فست فود، کله‌پاچه پرهیز کند.

    روز آزمون تغذیه کنکوری به چه صورت باشد؟

    در صبح آزمون، فرد حتماً باید صبحانه مناسب و کاملی مصرف کند. بهترین صبحانه در روز آزمون مجموعه‌ای از غلات و لبنیات است و بهتر است فرد در طول آزمون از خرما، کشمش، انجیر یا توت خشک استفاده کند.

    10 دیدگاه

    1. سلام
      وقت بخیر
      ممنون از مقاله جامع و کاملاتون
      برای صبحانه در برنامه غذایی کنکوری شما عسل را پیشنهاد میکنید؟
      باتوجه به این که عسل هم خواص زیادی داره هم اینکه شیرین هست

      1. بله قند موجود در عسل نه تنها مضر نیس بلکه فواید بسیاری دارد و با شیر صبحانه کاملی برای یک محصل به حساب میاد

    2. سر جلسه کنکور بهتره چی ببریم که کمک کنه به مغزمون؟
      من همش نوک انگشتام یخه مربوط به تغذیه ست؟؟؟

      1. سلام شما به احتمال بالا کم خونی دارید به پزشک مراجع کنید.سر جلسه از شربت عسل و میده های قرمز و شیرین استفاده کنید.

    3. من از پلن طلاییتون استفاده میکنم .
      واقعا از برنامه غذایی راضیم.
      هم وزنم کنترل میشه هم ویگ نگران افت قند خونم نیستم.
      ممنون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *